3 причини да се съобразим с дизайна

Според Ян Хабракен – основател на нюйоркското дизайн студио FormNation, във вида на продукта има две водещи неща – красотата и функционалността. „Предприемачите трябва да помислят хубаво за стойността на дизайна преди да започнат да правят планове” - споделя той и определя три основни причини за важността на дизайна:

1. Начинът, по който компанията представя продуктите си, показва на клиентите коя е тя. „Логото, опаковката и типа на продукта комуникират съобщение за компанията ви”, казва маркетинг експертът. „Те определят как клиентите ви възприемат”, допълва той. И посочва за пример отличника в областта на дизайна, който изгради целия си мегабизнес въз основа на него – Apple. „Погледнете MacBook или iPod. Всичко в тях е спретнато и подредено. Оставя впечатлението, че Apple е компания на ефективността и качеството”, казва Хабракен.

2. Естетичният вид повишава продажбите. Красивата среда, в която се продава продуктът и изисканата опаковка са доказан инструмент за повлияване на решението за покупка на хората. Така например изследване на Университета на Мисури показа, че помещението за изчакване преди настаняване в ресторантите влияе на желанието на хората, които чакат, да останат и все пак да отделят от времето си, за да се сдобият с маса и да вечерят там. Ако тази зона е неприветлива, потенциалните клиенти бързо се отказват от намерението си да вечерят на това място и там да похарчат парите си. А може би и да се върнат. 


Нестандартната форма на залите и стаите, начупените ъгли на стените и декоративните елементи подобряват потребителското изживяване в магазините, където хората са приканвани да си купят даден продукт. Физическото местонахождение, където човек попада, е ключово за склонността му да потребява. Маркетинг материалите, които се показват в магазините, също. Затова е важно бизнесът да обмисли идеи и да инвестира в хора, които да освежават вида на пространствата, в които той продава. Включително, ако тези места са виртуални.

3. Ефективният дизайн намалява неяснотата сред клиентите. Хабракен казва, че нещата, които ни дразнят в живота, често са тези с лош дизайн. Мениджърите трябва да обръщат внимание на коментарите и оплакванията от клиенти. Важен съпътстващ елемент към добрия дизайн е представянето на ясна и логично написана информация за употребата на продукта. Този фактор на влияние върху потребителското впечатление не бива да се подценява.

От списание Entrepreneur


АрхИдеи ще се проведе от 15-ти до 21-ви август в
Експозиционен Център ФЛОРА в гр. Бургас.

Присъединете се към събитието във Facebook >>>
и

Регистрирайте своето участие тук >>>